fredag 11 januari 2013

Nyårslöften

Kom just på att jag inte har haft en minsta tanke på något nyårslöfte i år. Inte de senaste 2-3 heller, fast då bestämde jag mig vad jag skulle satsa på generellt, vilken "gren" av livet. Det har varit bostad, städa i relationsgarderoben och karriär senast. Förra årets satsning gick åt skogen och något som jag planerat skjuta på till senare tog stor plats.

I år då? Jag har redan slutat röka (gör det sporadiskt utan skuldkänslor), jag tränar redan, jag har börjat göra saker för min egen skull och fördjupa relationer med andra. Även en generell satsning på ett område är svår när livet bär med sig överraskningar och kan inte detaljplaneras. Det konstiga är att jag inte störs alls av tanken på brist på nystart. Kanske är det ett tecken på att jag äntligen har börjat uppskatta varje dag på året och förändras utan yttre press?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar